Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- część załączonych plików do pobrania nie jest dostępnych cyfrowo;
Nadmierne koszty
Strona zawiera elementy niedostępne cyfrowo. Zapewnienie dostępności tych funkcji oznacza bardzo wysokie koszty wg oceny analizy kosztów dostępności cyfrowej.
Treści nieobjęte przepisami
- dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi;
- multimedia opublikowane przed 23 września 2020r.;
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- treści od innych podmiotów, do których nie jesteśmy uprawnieni do modyfikacji;
- treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań;
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej (DOCX).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Ewelina Wójcik - e-mail administracja@chelm.sr.gov.pl lub telefonicznie 82 562 25 52.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Prezes Sądu Rejonowego w Chełmie
- Adres: Sąd Rejonowy w Chełmie, al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 16, 22-100 Chełm
- sekretariat@chelm.sr.gov.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnejDostępność architektoniczna
Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 16
- [czy osoby na wózku mogą wjechać do budynku, na wszystkie jego kondygnacje;]
- [w jaki sposób osoba na wózku inwalidzkim może dostać się do budynku;]
- [czy drzwi i ściany szklane oznaczone są kontrastową taśmą;]
- [czy schody wyposażone są w poręcze;]
- [czy stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami;]
- [czy przyciski w windzie oznaczone są alfabetem brajla;]
- [czy winda wyposażona jest w komunikaty głosowe;]
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w głębi budynku na parterze i I piętrze.
- Przed budynkiem przy wejściu głównym wyznaczone i oznakowane są dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami
- W budynknu obok wejścia głównego znajduje się tyflomapa
- [czy pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla;]
- Budynek nie posiada dźwiękowe systemu nawigacji dla osób niewidomych;
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Kościuszki 3
- [czy osoby na wózku mogą wjechać do budynku, na wszystkie jego kondygnacje;]
- [w jaki sposób osoba na wózku inwalidzkim może dostać się do budynku;]
- [czy drzwi i ściany szklane oznaczone są kontrastową taśmą;]
- [czy schody wyposażone są w poręcze;]
- [czy stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami;]
- [czy przyciski w windzie oznaczone są alfabetem brajla;]
- [czy winda wyposażona jest w komunikaty głosowe;]
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w głębi budynku na parterze
- Przy budynku Sądu znajduje się parking miejski na którym brak jest wydzielonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami
- W budynknu obok wejścia głównego znajduje się tyflomapa;
- [czy pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla;]
- Budynek nie posiada dźwiękowe systemu nawigacji dla osób niewidomych;
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W Biurze Obsługi Interesanta i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy podmiotu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych.
W budynkach dostępne są pętle indukcyjnye.